Iskustvo Turbo Servisa Užice je pokazalo da je odluka o uvozu ili kupovini polovnog vozila, u najvećem broju slučajeva, krajnje opravdana jer ova vozila u potpunosti odgovaraju potrebama prosečnog režima vožnje i načina korišćenja vozila na našim putevima. Kod korišćenih, ili kako se popularno nazivaju, polovnih vozila, posebno su za kupce atraktivna vozila sa turbinom zbog: manje potrošnje goriva, veće snage za manju zapreminu motora, a time i nižih troškova registracije.
Odabrao sam željeni model vozila, ciljanu kubikažu i snagu motora, godište, boju, opremu… i pronašao sam na placu vozilo, baš kakvo želim. Dolazim na plac da ga probam. Uživo izgleda još lepše nego na slikama.
U narednim redovima, podelićemo iskustvo Turbo Servisa Užice o tome na šta možete da obratite pažnju prilikom kupovine polovnog vozila a niste poznavalac auto-mehanike ili nemate majstora pored sebe koji bi Vas mogao posavetovati.
Preko 35 godina iskustva Turbo Servisa Užice ukazuje na sledeće: turbina je srce motora i njeno stanje pruža mnogo korisnih i važnih informacija o tome: kako je vozilo održavano, u kakvom režimu (tj. koliko agresivno) je voženo, koliko kilometara je najverovatnije prešlo (u slučaju da postoji sumnja da su vraćani kilometri na satu)…
Iako se nalazi u srcu motora, tj. ispod haube na mestu nepoznatom ili skrivenom za najveći broj kupaca vozila, pokazatelji rada turbine su vidljivi spolja.
Sedate po prvi put u svoje, potencijalno novo i željeno, vozilo, isprobavate udobnost sedišta, preglednost kontrolne table, ocenjujete pohabanost volana, menjaća, dugmića na tabli, sedišta i zaključujete da ste zadovoljni enterijerom kola. Stavljate ključ u bravu, okrećete ga i vozilo pali iz prve.
Za sad je sve super!
Sedim i dalje na sedištu ali gde da gledam i šta da proverim? OK!
Dok ste još u kolima, pogledajte na kontrolnu tablu. Na njoj prvo proverite pređenu kilometražu, kojoj istina više niko ne veruje, ali može dati neku indikaciju toga koliko je vozilo korišćeno, pogotovo ako je broj na tabli veliki.
Sledeća, takođe važna stvar je da li na tabli sija neka lampica. Ako sija, to je nešto o čemu bi bilo dobro da prodiskutujete sa Vašim majstorom.
Sada je vreme da izađete iz kola jer ćemo tamo tražiti simptome ispravnosti turbine.
Prvo, iza kola pogledajte da li se javlja dim iz auspuha. Ako je odgovor da, pogledajte boju dima i idite na naš blog o dimu iz auspuha na sledećem linku sa slikama i informacijama o tome šta znači ako se vidi beo, plavi, sivi ili crni dim iz auspuha.
Kada ste se vratili na ovu stranicu, podignite haubu i oslušnite zvukove ispod nje. Posebno obratite pažnju na pištanje, zviždanje, zavijanje turbine, a više o tome, sa snimljenim primerima na sledećem linku.
Ako je auto prošao Vaš test dima i zvuka, ostalo je još da zaključimo o potrošnji ulja. O tome da li turbina troši ulje i kako da to zaključite bez pomoći majstora, pogledajte slike i primere na sledećem linku.
Copyright Turbo servis Užice.
Developed By Sol Production 2018.